מעוניינים בהתחדשות עירונית בבניין שלכם? הכירו את השלבים הכלולים בתהליך פינוי בינוי

תחום ההתחדשות העירונית בתל אביב ובכל עיר מגורים אחרת בישראל, הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, וזאת לנוכח היעדר קרקעות לבנייה חדשה במרכז הערים ובפאתי הערים. תחום זה כולל בתוכו שני פרויקטים מרכזיים הידועים בשם תמ"א 38 ו-פינוי בינוי, כאשר פרויקטים מסוג פינוי בינוי נועדו לצרכי הריסת מבני מגורים ישנים מן היסוד והקמתה של שכונת מגורים חדשה בשטח המפונה, ואילו פרויקטים מסוג תמ"א 38 מיועדים לצרכי חיזוק מבני מגורים ישנים תוך הקצאת זכויות בנייה כאלו ואחרות.

תהליכי התחדשות עירונית לפי סוג הפרויקט

בכל אחד מהפרויקטים המרכזיים בתחום ההתחדשות העירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי, קיים אינטרס מובהק של בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במבנה המגורים המיועד לפרויקט, וזאת לצרכי שיפור ושדרוג איכות החיים באמצעות מבנה מגורים בטיחותי יותר הכולל בתוכו דירות מגורים גדולות יותר בדרך כלל במסגרת פרויקטים מסוג תמ"א 38, ו/או קבלת דירת מגורים חדשה ומודרנית תמורת מסירת הזכויות על דירת המגורים הישנה במסגרת פרויקטים מסוג פינוי בינוי.

השלב הראשון והמרכזי בשני סוגי הפרויקטים המרכזיים בתחום ההתחדשות העירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי כאחד, הוא גיוס הדיירים להתהליך והשגת רוב נדרש. בפרויקט מסוג תמ"א 38 הסכמת דיירים מחייבת רוב של 60% מבעלי הזכויות ואילו בפרויקטים מסוג פינוי ובינוי נדרש רוב מוחלט של 80% מבעלי הזכויות. ללא השגת הרוב הנדרש, לא תוכלו להתקדם בשלבי הפרויקט השונים הכוללים בין היתר תהליך קבלת היתר בניה תל אביב או כל רשות מקומית אחרת.

אם כך, כיצד ניתן לקדם פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית?

כל פרויקט בתחום ההתחדשות העירונית, ואין זה משנה אם מדובר בתמ"א 38 או בפרויקט פינוי בינוי, תלוי בהשגת הרוב הנדרש של בעלי הזכויות. אם גם אתם מתגוררים במבנה מגורים המיועד לתמ"א 38 ו/או לפינוי בינוי, אנו ממליצים לכם לגייס סביבכם קבוצה ראשונית של דיירים המביעים את הסכמתם לביצוע הפרויקט ובאמצעות קבוצה זו להציג בפני כלל הדיירים את כל היתרונות הנלווים לפרויקט.

בחלק גדול מהמקרים, היזם או חברת יזמות נדלן המביעה עניין בפרויקט, הם אלו הפועלים אל מול הדיירים לצורך הצגת היתרונות ןשכנוע הדיירים בהבעת הסכמתם לפרויקט. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם במקרים אלו, מומלץ שתפעל קבוצת דיירים בעלי עניין בפרויקט אשר תקדם מצידה את התהליך ואף תפגוש באופן אישי כל דייר/ת הנמנה על בעלי הזכויות במבנה המיועד.

יזמי תמא 38 ויזמי פינוי בינוי, מודעים היטב למורכבות העשויה להתלוות לתהליך גיוס הדיירים, ולכן, הם מצדדים בהתארגנות הדיירים בינם לבין עצמם לצורך קידום הפרויקט, ולצורך כך הם מפנים אותם לקבלת ייעוץ מקצועי מטעם גופים שונים העוסקים ומתמחים בנושא, לרבות, מנהלת ההתחדשות העירונית הפועלת כיום בכל אחת מהערים המרכזיות בישראל.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

השאירו תגובה