למה לג'ירפות יש צוואר ארוך – סופו של מיתוס

הג'ירפה

מקור הג 'ירפות בסוואנה שביבשת אפריקה – שם הן משוטטות בין המישורים הפתוחים והיערות.הגירפה ידועה בצוואר הארוך שלה,הג'ירפות הגבוהות ביותר הן למעשה בעלי החיים הגבוהים בעולם. זכר מבוגר יכול להגיע לגובה מטורף של כחמישה וחצי מטרים – זה גבוה יותר משלושה בני אדם מבוגרים.

הגובה של הג'ירפה מועיל כהגנה כנגד טורפים, כגון אריות וצבועים. הראייה המדהימה של הג'ירפה מאפשרת לה לזהות חיות טרף מרחוק.

אוכלת בעמידה

הג'ירפה אוכלת בעיקר עשבים ועלים והיא לחלוטין טבעונית. המאכל הבסיסי שעליו מתבססת הג'ירפה הוא עץ השיטה, הג'ירפה מנצלת את צווארה ​​הארוך כדי להגיע לעלים ולניצנים בצמרות העצים. הלשון הארוכה של הג'ירפה מגיעה לכ- 53 ס"מ ועוזרת לג'ירפה למשוך את העלים גם ממקומות קשים במיוחד. הג'ירפה מבלה את רוב זמנה באכילה ויכולה לאכול כ- 45kg של עלים וענפים ביום.

בעוד הם יכולות לאכול הרבה, ג 'ירפות לא שותות הרבה מים. זאת משום שהן מקבלות את רוב המים שלהם מן העלים והענפים וצריכות לשתות פעם אחת בכל כמה ימים.

ג'ירפות הן חיות חברתיות מאוד ומשוטטות בקבוצות. בדרך כלל כ- 15 חברים בראשות זכר מבוגר. החברים האחרים הם נקבות וזכרים צעירים.

קרב צווארים

כדי לראות מי חזק יותר, הזכרים נלחמים באמצעות צווארם. זה ידוע בשם "necking". קרבות אלה אינם מסוכנים בדרך כלל ומסתיימים כאשר אחת הג'ירפות מקבל את התבוסה והולך מהמקום.

יילודה ותמותה

יילודים מתקבלים בברכה לעולם עם נפילה של כמטר וחצי לקרקע ותוך 30 דקות הם עומדים על הרגליים, בתוך כמה שעות הם "מסוגלים לרוץ עם האמהות שלהם.

בטבע אלה גירפה חיה כ-25 שנים. היצורים הייפיפים האלה נוטים לחיות זמן ארוך יותר בשבי וחיים כ-40 שנה.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

השאירו תגובה