מהי הריסת מבנים?

הריסת מבנים

יש שלל סיבות לביצוע הריסת מבנים, בין אם מדובר בפרוייקט של התחדשות עירונית או פינוי מפגעים סביבתיים, שיפוץ מתחמים קיימים, ועוד. הריסה של מבנה קיים היא פעולה מורכבת עם פוטנציאל קטלני לכן היא מתרחשת בצורה מדורגת וישנם שלבים שונים שצריך להקפיד עליהם על מנת לבצע הריסת מבנה בצורה מוצלחת.

הוצאת אישורים והיתרים

חברות שונות וקבלנים מתעסקים בתחום הריסת המבנים והם ילוו אתכם בתהליך כולו ויהיו אחראים על הביצוע וסילוק הפסולת לאחר מכן. הדבר הראשון שיש לעשות על מנת להרוס בניין הוא להוציא את האישורים וההיתרים המתאימים. לכל פרויקט יש נסיבות ותנאים שונים, וצריך להעריך את האתר ואתה המבנה הקיים ולתכנן בהתאם את פרויקט ההריסה.

ישנה חשיבות גדולה האם הבניין נמצא בשטח עירוני, תעשייתי או פתוח למשל. מה הגובה של הבניין? בניינים שונים בעלי קומות שונות דורשים פתרונות שונים בנוגע להריסה. כמו כן התשתיות הקיימות, שדורשות גם כן פתרונות שונים. האם הבניין מיועד לשימור? ישנם בניינים שהריסתם אסורה על פי חוק, אמנם נדיר שהמבנה שתבקשו להרוס הוא אחד כזה, אבל בכל זאת צריך לאשר זאת. לא כל קבלן ראשי לבצע הריסת מבנה, ויש לוודא שהקבלן הריסה שבחרתם מתאים.

צפו בהריסת מבנה מלון בבת ים:

השלב המעשי המקדים: תכנון ההריסה

לאחר הוצאת האישורים הקבלן יתכנן את תהליך ההריסה בהתאם לאתר. ישנן שיטות שונות להרס מבנים, ניסור בטון, כלים הנדסיים, חומרי נפץ, ועוד. סוג המבנה ייקבע את השיטה בה ישתמשו להרוס אותו, סוגי מבנים שונים והתנאים השונים בכל אתר קובעים את השיטה בה הוא ייהרס. גם הביצוע של ההריסה יש לתכנן על פי האתר, בהתאם לדרכי הגישה והתנאים המדויקים של המבנה.

הגיע זמן הביצוע: הריסת המבנה

לאחר שהושלם התכנון, המבנה יפונה מהתכולה שעוד נותרה בו. הוא ינותק מהתשתיות, גם בצורה פיזית וגם אצל ספקי השירותים – מים, חשמל, גז- שיש להודיע להם על ניתוק המבנה מהתשתית. ניתוק מהתשתיות הפיזיות הוא פעולה מורכבת, שרק קבלן יכול לבצע.

לאחר שהמבנה נותק סופית מתשתיות הוא יוגדר למטרות בטיחות. פעולת ההריסה היא כשמה, הרסנית, ויש לוודא שלא נשקפת ממנה סכנה לסביבה הקרובה לאתר. האתר צריך להיות מוגדר בצורה ראויה, ויש להודיע לשכנים ולהתנהל מולם על מנת שההריסה תעבור בשקט גם מצד השכנים, וגם מצד מבצעי ההריסה, ללא סיכון של חיי אדם, ועם כמה שפחות אי נעימות לסביבה.

פעולת הריסת מבנים כשלעצמה, בין אם מדובר על שימוש בדחפורים, חומרי נפץ או ניסור יהלום למשל, צריכה להיעשות תוך שימוש באמצעי הזהירות המרביים והקפדה על כל כללי הבטיחות.

לא חשוב פחות: פינוי פסולת שנותרה

לאחר שבוצעה ההריסה עצמה, יש לפנות את הפסולת הרבה שנותרה באתר. פינוי הפסולת היא פעולה מורכבת בעצמה והקבלן יבצע אותה. הוא יפנה את הפסולת לאתרי הפסולת המתאימים, והיא תעבור הפרדה ותמוחזר. האתר ינוקה ויסודר לקראת בנייה מחודשת.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

השאירו תגובה