המדריך לפסנתר החשמלי הראשון שלך

החלטתם ללמוד פסנתר? הגיע הזמן לחזור לנגן אחרי שהפסקתם? לרובנו אין דירות ענקיות שיאפשרו לנו להציב פסנתר כנף בסלון – אז מה עושים ? פסנתר חשמלי חדש זה הפתרון בשבילכם.

תצורה

  • פסנתר חשמלי – הפסנתר החשמלי הוא פסנתר אשר מייצר באופן אלקטרוני (ולא אקוסטי) את הצליל של הכלי – הפסנתר החשמלי אינו כלי קל לנשיאה בשל גודלו – הפסנתר החשמלי הסטנדרטי מכיל כ-88 קלידים ומגיע במגוון תצורות של מגע עבור הקלידים עצמם. היתרון של הפסנתר החשמלי ה"קלאסי" נעוצה ביכולת לנייד את כלי הנגינה בקלות יתרה ולהביא את הצליל המלא והאיכותי של הכלי איתכם לבמה או לחדר החזרות. רב הפסנתרים החשמליים מגיעים מצויידים ברמקולים פנימיים – כך שבסביבה לא רועשת מידי לא נדרשת הגברה חיצונית על מנת לשמוע את הנגינה ולנגן בכיף. יתרון נוסף של הפסנתר החשמלי – הפעם על גבי הפנסתר האקוסטי – היא היכולת להשתמש באוזניות בעת הנגינה \ אימון וכך למעשה תוכלו לנגן ולהתאמן בכל שעה בלי לדאוג שתפריעו לסביבה שלכם.
  • פסנתר רהיט – פסנתר רהיט \ קיר נועדו לשמר את חוויית הנגינה המקורית והמראה הקלאסי של הפסנתר האקוסטי. הפסנתרים מגיעים בגימור עץ ויהיו רהיט אלגנטי להצבה בבית. לרב, המחירים של פנסתרי הקיר גבוה משמעותית מפסנתר חשמלי "רגיל". מארז העץ בפסנתרים החשמליים נועד להוסיף תהודה שעוזרת להעמיק את צליל הפסנתר המקורי ומעניקה לו אופי אמיתי הרבה יותר. פסנתרי הרהיט הם פריט כבד למדיי ולא נועדו לשינוע אלא ככלי נגינה \ רהיט קבוע.

צליל

כשבוחרים פסנתר חשמלי חדש הדבר העיקרי שעלינו לבחור הוא הצליל של הכלי – הפנסתר החשמלי מנגן למעשה דגימות צליל אשר מובנות בו ולכן מומלץ להקשיב גם לכלי עצמו בעת הנגינה בשימוש ברמקולים המובנים של הכלי אך גם להקשיב לצליל של הכלי באוזניות (עדיף כאלה שאתם מכירים היטב) על מנת לוודא שאיכות הצליל והגוון שלו מתאימים לטעמכם האישי וההעדפה שלכם. פסנתר חשמלי לרב יהיה מסוגל להפיק צלילים נוספים מעבר לצליל הפסנתר הקלאסי – דגימות אורגן כמו אורגני הרודס וההמונד, מקהלות, כלי מיתר ולעיתים אפילו בס. מומלץ לעבור על כל הדגימות האלה ולוודא שגוון הצליל שלהם לרוחכם.

פונקציונליות

פסנתרים חשמלים רבים מאפשרים למשתמש לשלב בין הצלילים השונים בעת הנגינה או לחילופין מאפשרים פיצול של הקלידים אשר יאפשרו לנגן במקביל כמה תפקידים שונים בצלילים שונים. יציאת אוזניות ואופציה לנתק את הרמקולים החיצוניים היא פונקציה חשובה שתועיל לכם מאוד בעת השימוש. אם אתם מעוניינים להקליט את כלי הנגינה שלכם חשוב מאוד שתוודאו שיש לו יציאות ייעודיות להקלטה. חיבור USB או חיבור MIDI יאפשר לכם להשתמש בפסנתר החשמלי שלכם כמקלדת שליטה באמצעות תוכנת ה DAW המועדפת עליכם.

מגע

הדבר האחרון ואולי החשוב ביותר בעת רכישת פסנתר חשמלי הוא תחושת המגע של הקלידים. הפנסתרים החשמליים במגוון תצורות שונות בנושא זה – החל מקלידי פלסטיק קלי משקל כמו שניתן למצוא באורגניות, קלידי פלסטיק מלאים שיתנו מראה יוקרתי אך לא יספקו את התחושה של קלידים שקולים שמספק הפסנתר הקלאסי. הדגמים האיכותיים יותר בתחום זה מגיעים עם קלידים חצי שקולים שיתנו גם מראה קלאסי וגם יספקו חוויית נגינה רכה וטבעית.

תוספות

אם אתם מתכננים לנייד את הפסנתר החשמלי שלכם להופעות וחדרי חזרות מומלץ לרכוש נרתיק מדופן ייעודי שישמור על הפסנתר שלכם ממכות ובלאי טבעי שנובע משינוע כלי הנגינה.

רב הפסנתרים החשמליים (אלא אם כן צויין אחרת) מגיעים ללא סטנד קלידים ייעודי שניתן לרכוש בנפרד. בנוסף, רב הפסנתרים החשמליים מגיעים מצוידים עם דוושת SUSTAIN ייעודית – ודאו שקיבלתם דוושה כזו בעת רכישת הפסנתר החשמלי שלכם.

איפה קונים?

פסנתרים חשמליים מומלץ לקנות בחנויות כלי נגינה מוכרות. על ידי חיפוש בגוגל תוכלו למצוא חנויות המתמחות בפסנתרים חשמליים ולפנות אליהן.
מי שמעוניין לקנות פסנתר יד 2 יכול לעשות את זה גם על ידי חיפוש פסנתרים בקבוצות למכירת כלי נגינה יד 2 בפייסבוק.

בהצלחה!

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

השאירו תגובה